Praktische zaken
Social schools
Voor heldere en efficiënte communicatie met onze ouders, gebruiken we het online platform Social Schools. De ouders van onze leerlingen krijgen toegang tot een Social Schools account, waar in één oogopslag van alle kinderen uit het gezin hun groepsberichten, oudergesprekken, groepsagenda en activiteiten zichtbaar zijn.
Ouderbijdrage en overblijfkosten
De vrijwillige ouderbijdrage voor schooljaar 2024-2025 bedraagt € 150,00 per kind per schooljaar. Dankzij deze vrijwillige bijdrage kunnen wij allerlei activiteiten organiseren die de overheid niet vergoedt. Dit zijn activiteiten zoals schoolreisje, sinterklaas- en kerstviering, sportdag etc. Voor onze Amos unIQ leerlingen is de bijdrage € 225,00 per kind per schooljaar.
Voor de tussenschoolse opvang (overblijf) vragen wij in het schooljaar 2024-2025 een -verplichte- bijdrage van € 240,00 per kind per schooljaar. De hoogte van de bijdrage voor komend schooljaar wordt binnenkort op deze site gepubliceerd.
U kunt er ook voor kiezen om uw kind tussen de middag op te halen.
Uw kind ziekmelden
Als je kind door ziekte of andere oorzaak niet of niet op tijd op school kan komen, kun je dit ‘s morgens tussen 8.00 uur en 8.30 uur doorgeven. Dit kan alleen door een melding te doen in Social Schools. Zowel de leerkracht als administratie is dan gelijk geïnformeerd. We vragen je iedere dag dat je kind ziek is een melding te doen, dus ook op dag 2 en 3 en eventueel voor een langere periode. Zo blijven we goed op de hoogte.
Verlof aanvragen
Geoorloofd verzuim is verzuim met een geldige reden. Deze redenen zijn wettelijk vastgelegd in de leerplichtwet, bijvoorbeeld godsdienstige verplichtingen of belangrijke familiegebeurtenissen, zoals een bruiloft of een begrafenis. U kunt hier schriftelijk verlof voor aanvragen met de volgende formulieren. Levert u het formulier ruime tijd van te voren in bij de directeur?
Verlofaanvraag gewichtige omstandigheden
Verlofaanvraag extra vakantiedagen
Klachtenregeling en meldplicht
AMOS heeft een klachtenregeling. Deze klachtenregeling kunt u hier inzien. Heeft u een klacht over het handelen van een van onze teamleden? Maak dan eerst een afspraak met deze persoon. Komt u er samen niet uit? Bespreek de kwestie dan met de directeur.
Klachten over grensoverschrijdend gedrag dient u direct bij het bestuur (het zogenoemde bevoegd gezag) in. U kunt in dit geval ook direct de Amos vertrouwenspersoon inlichten.